Veelgestelde vragen

Huren

Kan ik alle spellen in jullie bieb huren?

Ja, alle spellen zijn te huur.

Ik woon niet in Nederland, mag ik een spel huren?
Nee, op het moment verhuren wij alleen spellen aan klanten in Nederland.
Hoe lang mag ik een spel huren?

Een spel wordt per week verhuurd, we rekenen vanaf de dag dat het pakket bezorgd is 7 dagen. Op de 8ste dag moet het spel worden terug gestuurd. Tenzij er is verlengd.

Voorbeeld: je ontvangt je spellen op maandag, dan stuur je ze op maandag weer terug.

Hoe kan ik een spel verlengen

Een spel kan telkens met een week worden verlengt, tot een maximum van 4 weken. Na de 4 weken moet het spel worden terug gestuurd.

Kan ik een spel dat momenteel is verhuurd reserveren?

Ja! Ga naar de overzichtspagina van het spel dat je wil reserveren, klik op de knop ‘reserveer’ en vul je mailadres in. Je hebt het spel nu gereserveerd en je krijgt een melding als het spel voor je klaar ligt.

Wat kost reserveren?

Niks, reserveren is helemaal gratis

Hoe lang is de wachtrij voor reserveren?

Dat is moeilijk te zeggen. We streven er naar om de wachtrij niet langer dan een maand te laten zijn.

Hoe lang blijft het spel voor mij gereserveerd?

Als het spel voor je klaar ligt ontvang je een mail, Je hebt vanaf dat moment 24 uur om via deze mail het spel te bestellen. Als je dat niet doet komt je reservering te vervallen en gaat het spel naar de volgende in de wachtrij.

Hoe kan ik spellen vooruit boeken?

Nee, Dit is op het moment niet mogelijk.

Is de huurprijs incl BTW?

Ja, de huurprijs die wordt weergegeven is de prijs inclusief BTW.

Wat is de minimale bestel bedrag?

De minimale order grote is 8 excl. verzendkosten

Hebben jullie ook een abonnement?

Nee, we werken met direct bestellen! Een abbonements vorm van huren zit in de planning!

Krijg ik korting als ik een spel langer huur?

Ja, als je een spel langer huurt krijg je korting. De eerste week betaal je de aangegeven huurprijs. de tweede, derde en vierde week krijg je 25% korting op de huurprijs van de eerste week.

Voorbeeld:

Weken Bedrag Totaal
week 1 €5 €5
week 2 – 25% (€3,75) €8,75
week 3 – 25% (€3,75) €12,50
week 4 – 25% (€3,75) €16,25
Ik ben lid van de openbare Bibliotheek kan ik dan bij jullie huren?

Iedereen kan bij ons huren!

Moet je lid zijn om te kunnen huren?

Nee, je hebt alleen bij ons een account nodig.

Kopen

Kan ik alle spellen in jullie bieb kopen?

Nee, niet alle spellen zijn te koop. Alleen als op de overzichtspagina van een spel de koopknop en een verkoopprijs te zien is, is het spel te koop.

Hoe werkt spellen kopen na de huurperiode?

Als je na de huurperiode het spel wil kopen, kun je dit via de website doen of via je herinneringsmail die we je vlak voor het einde van de huurperiode sturen.

Je betaalt dan de koopprijs en krijgt je betaalde huurprijs als korting.

LET OP! Niet alle spellen kunnen gekocht worden. Alleen de spellen die de koopknop en een verkoopprijs hebben kunnen gekocht worden!

Kost het extra om een spel na de huurperiode te kopen?

Nee, sterker nog je krijg het betaalde bedrag van de huurperiode, als korting op de verkoopprijs.

Kan ik een gedeelte van de spellen kopen en de rest terugsturen?

Ja, Dat kan! je krijgt een herinneringsmail waarin een overzicht van de spellen staat die je hebt gehuurd. Kies per spel of je deze wil kopen of wil terugsturen. Betaal het resterende bedrag van de spellen die je wil kopen en stuur de rest terug.

Kan ik een spel direct kopen zonder te huren

Ja, dat kan zeker!

Kan ik een uitverkocht spel kopen?

Nee, als een spel is niet beschikbaar is kan je het reserveer om te huren. Je krijgt dan een mail als het spel voor je klaar ligt. Reserveren is gratis!

Wat is de conditie van jullie spellen?

Spellen die je direct koopt zonder te huren zijn vrijwel altijd nieuw. De spellen die je bij de bieb huurt zijn meestal nieuw maar kunnen in sommige gevallen gerefurbisched zijn. Door de snelle doorloop en het goede onderhoud, zijn ook de spellen die zijn gerefurbisched niet te onderscheiden van nieuw.

Bij elke spellenpagina laten we zien wat de conditie is van de spellen. Ze zijn opgedeeld in vijf categorieën:

  • Nieuw (spiksplinternieuw)
  • Als Nieuw (alleen geopend)
  • Gespeeld (gespeeld maar nog in nieuw staat)
  • Licht Beschadigd (gespeeld met lichte gerbuikssporen)
  • Beschadigd (beschadigd maar goed speelbaar)
Kan ik een spel terug sturen als ik niet tevreden ben met mijn aankop?

Ja, Dit kan tot een maand na de aankoop.

Kan ik in een bestelling zowel spellen kopen als huren?

Ja, Je kan in je winkelmand een mix hebben van gekochte en gehuurde spellen.

Inleveren

Hoe werkt het inleveren?

Je krijgt een herinnering op welke datum de bordspellen teruggestuurd moeten worden. Controleer de spellen, volg de meegeleverde inleverinstructies stap voor stap. Plak de meegeleverde retourlabel op de doos en lever de doos af bij het DHL of Homerr verzendloket in de buurt.

Waar kan de bordspellen inleveren?

Je kan de bordspellen aflever bij het dichtstbijzijnde DHL of Homerr verzendloket.

 

Waar kan ik mijn inleverdatum vinden?

Deze vind je in de mail die we sturen, als de bestelling is afgeleverd.

Ik ben mijn retourlabel kwijt, wat nu?

We leveren altijd een retourlabel mee in de doos, mocht je de retourlabel kwijt zijn, dan kan je ons een mail sturen om een nieuwe aan te vragen. De retourlabel sturen we dan per mail naar je toe, deze kun je vervolgends uitprinten.

Wat gebeurt er als mijn inleverdatum op een zondag valt?

Dan dien je de spellen de eerstvolgende werkdag te retourneren.

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?
Er zijn verschillende verzend mogelijkheden afhankelijk van de hoogte en het type bestelling. Je kan er bij het afrekenen voor kiezen om je bestelling bij je thuis te laten bezorgen of bij een DHL-afhaalpunt in de buurt.

 

Huur Bestelling Verzendkosten
Verzonden naar DHL-punt
Verzendkosten
Verzonden naar Huisadres
<€75 €4,95 €5,95
€75> Gratis Gratis
Koop Bestelling Verzendkosten
Verzonden naar DHL-punt
Verzendkosten
Verzonden naar Huisadres
<€75 €3,95 €4,95
€75> Gratis Gratis
Brievenbus Bestelling Verzendkosten
Verzonden naar Huisadres
<€75 €3,95
€75> Gratis
Is de retourzending gratis?
Ja, de kosten voor de retourzending zijn al verwerkt in de prijs die betaald is.
Kan ik ook buiten Nederland bordspellen huren?

Voor nu niet. Er zijn serieuze plannen om heel snel bordspellen in  Belgie te gaan verhuren. Schrijf je in op de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen.

Hoe weet ik of jullie mijn bestelling goed hebben ontvangen?

Als je een bestelling geplaatst hebt, krijg je automatisch een mailtje met een bevestiging. Heb je geen e-mail ontvangen? Kijk dan ook even in je spam of neem contact met ons op.

Leveren

Wat is de levertijd?

Voor een normale verzending 1 a 2 dagen

Weekend- en feestdagen zijn hiervan uitgezonderd. Bestellingen die met de normale verzending worden verstuurd worden verzonden via het DHL netwerk. DHL bezorgt pakketjes van maandag tot en met zaterdag. Wij hebben vertragingen bij DHL helaas niet in de hand. DHL rekent een maximale levertijd van 10 werkdagen.

Door welke partij wordt mijn pakketje bezorgd

Bestellingen worden verzonden via DHL.

Kan ik mijn pakketje op een ander adres laten bezorgen

Nee. Pakketten mogen alleen op het adres van de besteller worden bezorgd.

Waar kan ik mijn bestelstatus zien?

De status van je bestelling kun je zien op je accountpagina. Je krijgt ook automatisch een mailtje met een Track & Trace code, zodat je jouw pakketje kunt volgen. Heb je nog geen mailtje ontvangen? Kijk dan ook even in je spam.

Wat gebeurt er met mijn pakketje als ik niet thuis ben?

Normale verzendoptie DHL: Als je niet thuis bent op het moment van de bezorging, zal DHL het pakket proberen af te leveren bij één van de (directe) buren en vervolgens een briefje door je bus gooien met meer informatie. Als je pakketje ook niet bij de buren bezorgd kan worden, brengt de koerier het naar de dichtstbijzijnde afhaalpunt. Daar kun je het pakket afhalen vanaf de volgende werkdag tot één week daarna met je legitimatie.

Eco verzendoptie Homerr: De pakketjes van Homerr worden nooit thuisbezorgd, deze kan je altijd ophalen bij een Homerr afhaalpunt. Bekijk de website om een afhaalpunt bij jou in de buurt te vinden.

Ik denk dat mijn pakketje kwijt is. Wat nu?

Wat vervelend! Wij hebben vertragingen bij DHL of Homerr helaas niet in de hand. Ze rekenen een maximale levertijd van 10 werkdagen. Denk je dat je pakketje kwijt is? Neem vooral even contact met ons op, zodat we het zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen!

Betalen

Op welke manier kan ik betalen?

Je kunt betalen via iDEAL, PayPal, Klarna, VVV-Cadeaukaart en Creditcard. Alle betalingen worden geregeld via Stichting Mollie Payments.

Kan ik achteraf betalen?

Ja, dit kan via de betaalmethode Klarna.

Ik heb een betaalverzoek via de mail gekregen is dat veilig?

Ja, Als je op de knip ‘betaal direct’ klikt wordt u doorgestuurd naar een beveiligde omgeving van Mollie Payments.

Hoe weet ik dat de mail echt van jullie vandaan komt?

Controleer altijd goed of de afzender info@bordspellenbieb.nl is. wij sturen een betaal verzoek nooit vanaf een ander mail adres. Heb je twijfels dan kan je altijd bellen of whatsappen met ons.

Waarom sturen jullie een betalingsverzoek via de mail?

Dit doen we voor een gemakkelijke verwerking. Het is een veilige en makkelijke manier om te betalen.

Zijn er andere manieren om een verlenging of aankoop te betalen?

Nee, als je de spellen thuis hebt en deze wil verlengen of kopen, dan kan dit alleen via het betaalverzoek dat we sturen in de mail!

Beschadigd of te laat

Ik ben onderdelen kwijtgeraakt, wat nu?

Als een spelonderdeel verloren is gegaan tijdens de huurperiode ben je het verplicht om te melden. Afhankelijk van het zoekgeraakte onderdeel zal er een vergoeding gevraagd worden.

Zie de algemene voorwaarden en de gebruiksvoorwaarden voor de uitgebreide uitleg.

Wat moet ik doen als een spel kapot gaat?

Als een spel kapot is gegaan tijdens de huurperiode is het verplicht om dit te melden via de mail, met een beschrijving en foto. Afhankelijk van de schade zal er een vergoeding gevraagd worden.

Zie de algemene voorwaarden en de gebruiksvoorwaarden voor de uitgebreide uitleg.

Krijg ik een boete als ik het spel te laat terugstuur?

Ja, als je het spel niet op tijd terugstuurt gaan we er vanuit dat je het nog een week wil huren. Je krijgt een betaalverzoek in de mail en dient deze binnen 14 dagen te betalen. 

Als je het spel langer dan 4 weken houdt, wordt de boetebedrag verhoogd met  €2 per dag tot het spel terug is gestuurd.

Zie de algemene voorwaarden en de gerbruiksvoorwaarden voor de uitgebreide uitleg.

Krijg ik een boete als het spel versleten is?

Nee, voor normale slijtage rekenen wij geen vergoeding of boete.

Cadeaukaart

Kan ik bij jullie een cadeaukaart kopen?

Ja, wat een leuk cadeau! Je kan een cadeaukaart hier aanvragen

Hoe lang is de cadeaukaart geldig?

De cadeaukaart is 2 jaar geldig

Waar moet ik de code invoeren?

Bij het afrekenen kan je de code invoeren.

Kan ik meerdere bordspellen in delen bestellen?

Nee, De cadeaukaart kan slechts voor een bestelling een keer gebruikt worden, daarna komt de cadeaukaart te vervallen.

Overig

Kan ik bij jullie een spelsuggestie doen?

Heb je leuke suggesties of wil je een spel aanvragen dat niet in de collectie zit, stuur ons dan een spelsuggestie!

Ik heb een vraag over een spel?

Alle informatie over de spellen die wij verhuren vind je makkelijk op onze website. Zo vindt je bijvoorbeeld info over de spelinstructies, het maximale aantal spelers en voor welke leeftijden een spel geschikt. Ook zijn er voor een aantal spellen video-instructies beschikbaar. Heb je een andere vraag over een spel neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier of stuur ons een whatsapp bericht. Dan beantwoorden we je vraag zo snel mogelijk.

Ik organiseer een spellenavond, mag ik meerdere spellen huren?

Wij begrijpen dat het op een spelletjesavond vaak niet bij één spel blijft. Daarom kun je bij ons maar liefst 5 spellen per keer huren.

Ik heb een spel ontworpen. Kan ik een afspraak maken om deze aan jullie te laten zien, zodat jullie hem eventueel uit kunnen brengen?

Wij vinden het superleuk dat je een leuk spel hebt gemaakt! Helaas geven op het moment zelf helaas geen spellen uit. We raden je aan om naar een spellenuitgever te gaan!

Zijn de spellen wel goed schoon?

Als wij spellen terugkrijgen checken we altijd of deze schoon, compleet en onbeschadigd zijn. We zorgen altijd dat de spellen schoon zijn. Indien het spel niet aan onze standaard voldoet halen we het uit de roulatie. Zo krijg jij alleen het beste thuisbezorgd.

Waar kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief?

Wil jij altijd op de hoogte zijn van het ons nieuwste aanbod én daarnaast kans maken op leuke prijzen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. Inschrijven kan onderaan elke pagina van onze website.

We zijn anti-spam dus je ontvangt van ons meestal 1 mail per maand. Dan kun jij je bezig houden met belangrijke zaken. Zoals het spelen van spellen.

Waar kan ik me uitschrijven voor de nieuwsbrief?

Uitschrijven voor de nieuwsbrief kan onder aan de nieuwsbrief die we sturen. Of stuur ons een mail dan verwerken we je uitschrijving zo snel mogelijk. In de tussentijd kun je nog e-mails van ons blijven ontvangen.

Hoe verwijder ik de BordspellenBieb sticker

De sticker die we op de spellen plakken zijn zo gemaakt dat ze makkelijk te verwijderen zijn. Haal ze er voorzichtig vanaf.

Corona

Lopen jullie vertraging op door corona?

Soms, vanuit onze verzenders DHL hebben we te horen gekregen dat ze niet een bezorging binnen 24u kunnen garanderen. De grote meerderheid ontvangt nog steeds de bestelling de volgende werkdag

Hebben jullie een advies voor spelen tijdens corona?

Ja zeker! Hier vindt je meer informatie hierover.

Wij nemen de maatregelen die getroffen moeten worden in verband met het coronavirus erg serieus en houden ons uiteraard aan alle (hygiëne) regels van het RIVM. Heb je nog vragen? Neem contact met ons op! Wij beantwoorden jullie vragen graag!

Kan ik corona krijgen via een pakket?

“De kans is klein dat je ziek wordt als je spullen aanraakt of vastpakt, zoals post, pakketjes of een bos bloemen. De kans wordt nog kleiner als je regelmatig je handen wast en voorkomt dat je na het aanraken met de handen in het gezicht komt.” (RIVM, lees het hele bericht hier)

1
Reserveren Dit spel is erg populair! Maar niet getreurd, vul je emailadres hier in om het spel kosteloos te reserveren en sluit aan in de wachtrij! De gemiddelde wachttijd is maar 2 tot 3 weken. Je ontvangt een bericht als het spel voor je klaar ligt en krijgt dan één dag om deze te bestellen. Als je dat niet doet vervalt je reservering en gaat het spel naar de volgende in de wachtrij. Wees er dus op tijd bij!